На стан і довговічність шин істотно впливають кути установки коліс – конструктивні параметри підвіски автомобіля, що визначають положення коліс в режимі прямолінійного руху і в поворотах.
Відхилення кутів установки коліс від нормативних значень може стати причиною нестійкого руху автомобіля (мимовільне відведення від прямолінійного напряму, “рискання”), нерівномірного і передчасного зносу шин і деталей підвіски, а також підвищеної витрати палива.
Що таке розвал-сходження?
Слова розвал і сходження завжди згадуються разом, але по факту мають різний зміст. Вони позначають операції з регулювання та настроювання підвіски автомобіля, суть яких полягає в установці правильних кутів осей керованих коліс машини.
Якщо подивитися спереду на автомобіль, на якому були виставлені кути розвалу, то колеса на передній осі, будуть відхилені назовні на кут до 2 градусів від вертикалі. Якщо поставити колеса паралельно, то кермо буде повертати значно складніше. Цей ефект добре помітний на машинах без підсилювача керма. Кути розвалу для правого і лівого колеса повинні бути як можна ближче за значенням, інакше автомобіль буде відводити убік при русі.
Кути розвалу для правого і лівого колеса повинні бути як можна ближче до заводських значень, інакше автомобіль буде відводити убік при русі.
Сходження – це те ж саме, тільки якщо дивитися зверху. Передні колеса автомобіля, який побував на стенді, будуть дивитися передніми краями всередину.
Чому так важливо виконувати регулювання розвал-сходження коліс?
По-перше, щоб поліпшити курсову стійкість, щоб машину не вело в бік (відпустіть кермо на рівній дорозі і ви зрозумієте про що мова). По-друге, для більш легкого керування машиною, збільшення маневреності, зменшення схильності до заносів. І, по-третє, щоб автомобіль «не жер гуму».
Підтримуючи налаштування зазначені заводом-виробником, ви робите свою машину безпечнішою і зручнішою в управлінні.
Слабка або неточна реакція на рух керма, туге управління можуть бути викликані розцентровкою. Належним чином відрегульований розвал-сходження може заощадити ваші гроші!
Розцентровка значно посилює знос шин, збільшує витрату палива і надзвичайно прискорює знос інших вузлів підвіски. Приміром, якщо кути встановлені неправильно, то за місяць можна «вбити» абсолютно нову гуму, тому що із-за тертя вона буде сильно стиратися в одному місці.
Періодичність регулювання сходження-розвалу:
Зазвичай рекомендований інтервал регулювання геометрії коліс для наших доріг складає 10 000-15 000 км.
Регулювання сходження-розвалу як частина звичайного щорічного техобслуговування значно подовжує термін служби гуми і деталей підвіски, зберігаючи ваші гроші!
Позапланове регулювання геометрії коліс варто зробити:
- Якщо ви «піймали» на дорозі велику яму;
- Після ремонту ходової частини (наприклад, заміни наконечників кермових тяг, важелів підвіски, сайлент-блоків, тощо);
- При зміні кліренсу машини (наприклад, встановлення вставок, укорочених пружин);
- Якщо машину стало вести в бік;
- При сильному зносі нової гуми.
Що ми робимо, коли виконуємо регулювання геометрії коліс:
- Перевіряємо вузли підвіски на знос;
- Перевіряємо тиск в колесах;
- Регулюємо кут нахилу осі повороту і розвал коліс, якщо обумовлено виробником;
- Регулюємо сходження;
- Центруємо кермо при регулюванні сходження;
- При регулюванні всіх чотирьох коліс ми робимо все вищезгадане плюс розвал коліс задньої осі та їх сходження по специфікаціях виробника.
Всі операції проводяться спеціалістами на сучасному стенді німецької компанії Beissbarth – провідного світового постачальника автосервісного обладнання.