Ремінь ГРМ: 7 ознак, коли заміна неминуча

Попри дешевизну, вихід ременя ГРМ з ладу може привести до капіталки двигуна.

Про необхідність своєчасної заміни ременя ГРМ чув напевно кожен автомобіліст. При цьому далеко не всі уявляють, що з себе представляє цей самий ремінь і коли ж настає час для його заміни.

Що таке ремінь ГРМ і чому його потрібно міняти

Ремінь ГРМ – це ремінь, який передає обертальний момент з колінчастого вала на газорозподільний вал або вали. Грубо кажучи, саме завдяки цій нехитрій запчастині вчасно відкриваються і закриваються клапана і двигун працює рівно і стабільно.

Способів зв’язку між колінвалом і розподільними може бути два: ремінь ГРМ і ланцюг ГРМ, сьогодні мова піде саме про ремені. Всі виробники встановлюють ресурс ременя ГРМ на рівні 50-150 тис. км пробігу. Якщо ж ремінь ГРМ не змінювати вчасно, то він просто порветься.

Далі варіантів розвитку подій може бути два:

  1. Ви просто купуєте новий ремінь і катаєтеся далі;
  2. Через розсинхронізацію колінвала та розподілвалів, клапана вдаряються об поршні й двигун потрібно відправляти на капіталку, ну або ж в утиль.

Як би сумно це не звучало, у більшості автомобілів при обриві ременя ГРМ все йде за другим сценарієм.

Ознаки зносу ременя ГРМ

Ремінь ГРМ

Заміна ременя приводу газорозподільного механізму не проводиться просто так, для цього є певні передумови. З одного боку діагностика ременя газорозподільного механізму досить простий процес, з іншого боку – неймовірно складний. Вся річ у тому, що побачити сліди зносу гумового ременя не складе труднощів навіть для початківця автомобілісту, а от провести заміну здатний не кожен.

Вік ременя. Хороші ремені ГРМ ходять близько 60 – 100 тисяч кілометрів пробігу, в залежності від умов експлуатації. Так що приблизно через 50 тисяч кілометрів потрібно обов’язково перевірити ремінь ГРМ. Знос ременя обчислюється не тільки пробігом. Також важливий вік, адже через 5-6 років після установки гума просто починає втрачати свої властивості.

Якщо ви не впевнені, коли в останній раз міняли ремінь ГРМ, то краще не ризикувати і замінити його відразу після покупки авто.

Невпевнений пуск двигуна і падіння потужності. Насправді причин таких проблем в авто може бути багато, але якщо ремінь сильно зношений або погано затягнутий при установці, то він може запросто перескочити на один або кілька зубців. При такій несправності автомобіль буде троїти, а при розгоні двигун просто не буде набирати потужність. Тривала робота двигуна в такому режимі може привести до виходу з ладу інших вузлів і агрегатів авто.

Дим з вихлопної труби. Через розсинхронізацію колінвала і розподілвалів частина палива може потрапляти в систему випуску просто не встигаючи згоріти в циліндрах. Це своєю чергою призводить до перевищення допустимої температури. Якщо говорити про конкретні ознаки, то це чорний дим з труби і хлюпаючий звук вихлопу.

Цокаючий звук від мотора

Якщо ремінь сильно зношений і знаходиться на межі обриву, то з-під захисного кожуха будуть доноситися звуки шаркотіння. Якщо чутно клацання, то цілком можливо, що проблеми пов’язані з натяжним роликом або ж водяною помпою.

Підтікання з-під кожухів приводу ГРМ. Одна з небагатьох ситуацій, коли мастило приносить автомобілю шкоду, а не користь. Якщо на ремінь ГРМ потрапляє антифриз або масло, вони буквально роз’їдають гуму і позбавляють її необхідних якостей. Через це ремінь ГРМ зношується швидше, а також з’являється ризик перескакування ременя на шківах.

Обрив ременя ГРМ

Тріщини і потертості на ремені. Найпростішим способом діагностики ременя ГРМ все ще залишається візуальний огляд. Якщо ви можете побачити під захисним кожухом хоча б частину ременя ГРМ, то перевірте його на потертості і тріщини з гладкої сторони. Також бажано повністю прокрутити ремінь і перевірити чи є зубці, що стерлися. Варто бути особливо уважним при візуальному огляді ременя, адже багато проблем часто завдають саме мікротріщини, які практично не помітні з першого погляду.

Двигун не заводиться, стартер крутиться в холосту. Якщо ви не встигли поміняти ремінь і стартер почав інтенсивно крутити, а двигун навіть не намагається схоплювати, то ремінь з імовірністю 100% порвався. Як ми вже писали на початку статті, ви можете відбутися малою кров’ю, якщо клапана і поршні не зустрілися, або ж “попасти” на недешевий ремонт мотора.

Пам’ятайте, на Бош Авто Сервіс “112 Україна” вам запропонують професійну заміну комплекту ГРМ з усіма гарантіями!