Жінки-автовинахідниці (спеціально до 8 березня)
Всім добре знайоме англійське прислів’я про те, що за кожним великим чоловіком стоїть велика жінка. Гала Градіва і Сальвадор Далі, Олена і Михайло Булгакови, Анна і Генрі Форд – це лише початок списку. З незапам’ятних часів жінка була не тільки музою для чоловіка, а й вірним другом і помічником у його починаннях. Коли Генрі Форд задався метою сконструювати новий тип двигуна, його дружина Анна тримала ліхтар над головою свого чоловіка довгими зимовими вечорами. І так тривало три роки, поки йому не вдалося здійснити задумане. Через багато років у Генрі Форда запитали, ким би він хотів бути в наступному житті. «Мені абсолютно все одно, ким я буду в наступних втіленнях – відповів він, – головне, щоб поруч зі мною була моя дружина».
Однак не завжди трапляється так, що великі жінки стоять десь за спиною, в тіні свого чоловіка, оцінені та винагороди постфактум. Все частіше і голосніше звучать імена представниць прекрасної статі, яким ми зобов’язані не одним десятком відкриттів і винаходів. І якщо Ви думаєте, що пов’язані вони виключно зі світом каструль, губної помади і бігудів, то трохи помиляєтеся. Напередодні Міжнародного жіночого дня ми пропонуємо вашій увазі історію чотирьох жінок і їхніх винаходів, без яких сучасні автомобілі були б трохи іншими.
Склоочисники
Мало хто знає, але давним-давно, коли ще не було склоочисників, водії справлялися з брудом на лобовому склі за допомогою … дружин! Так-так, жінкам доводилося і в сніг, і в град вибігати з машини, щоб протерти лобове скло. Не дивно, що водії скептично поставилися до «двірників», котрі винайшла Мері Андерсон в 1903 році. Чоловіки як і раніше воліли виганяти в негоду своїх дружин (адже вони куди чистіше вимиють скло, та ще й з любов’ю), ніж самостійно проводити будь-які дії, щоб очистити скло.
Перші двірники Андерсон були влаштовані порівняно просто – по суті вони представляли встановлений в машині важіль, керуючий прикріпленою зовні гумовою планкою. Важелем водій міг пересувати «двірник» по склу, стираючи налиплий сніг. Встановлений на очищувальну планку вантаж робив очистку особливо ефективною.
Інша винахідниця, Бріджвуд, запропонувала автоматичну версію двірників з електричним коліщатком в 1917 році. Втім, її склоочисники чоловікам теж не припали до вподоби. Однак Шарлотта стала першою, кому вдалося створити щось дійсно зручне і практичне.
Сьогодні одним з лідерів серед виробників склоочисників є компанія #Bosch. У загальній кількості кожен день в світі виробляється приблизно 420 тисяч склоочисників, кожен з яких за час своєї служби очищає поверхню, рівну площі 60 футбольних полів, і проходить відстань близько 800 км.
Глушник
Перші автомобілі випускалися без глушників шуму і видавали страшний рев під час своєї роботи. Перебувати поблизу такого працюючого агрегату було не особливо комфортно, а про те, щоб їхати в самому автомобілі – і говорити не доводиться. Природно, що жінки насилу переносили таке «задоволення» як, наприклад, поїздка за місто. Мало того, що постійний рев двигуна лякав місцевих жителів і викликав неоднозначні погляди перехожих, так ще й власний чоловік не чув останні міські плітки, які потім доводилося переказувати. 1917 році американка Ель Долорес Джонс врятувала жінок і світ від гучного ревіння двигуна, придумавши не що інше, як автомобільний глушник. Називався він тоді акустичним фільтром.
Високооктановий бензин
Наказ про вдосконалення палива надійшов особисто від Сталіна відразу після Великої Вітчизняної війни. Розробкою зайнялася група вчених під керівництвом Анни Межлумової в одній з центральних лабораторій великого нафтопереробного підприємства міста Грозний.
Наказ Сталіна був однозначний «Поки не вийде, в Москву не повертайтеся!». І в неї вийшло. Завдяки цій тендітній жінці мільйони чоловіків можуть заправляти своїх залізних коней якісним паливом.
Варто відзначити, що в цілому Анна отримала 24 патенти на свої винаходи.