Електромобілі започаткували нову еру інновацій, коли бренди регулярно оновлюють транспортні засоби, щоб вони мали всі види сучасних технологій. 

Мова про низку технологій, які покращують запас ходу сучасних електромобілів, такі як рекуперативне гальмування. Воно збирає кінетичну енергію, яку втрачає автомобіль під час гальмування, і повертає її в акумулятор.

Однією з найкрутіших технологій, яка допомагає збільшити запас ходу електромобіля, особливо взимку, є тепловий насос. Теплові насоси, які тепер є додатковою опцією для багатьох електромобілів, отримують тепло від акумуляторів і використовують його для збільшення запасу ходу електромобілів.

Тут ми пояснюємо, як працюють теплові насоси, яку користь вони приносять вашому електромобілю та скільки вони коштують як додаткове обладнання.

Як працює тепловий насос в електромобілі?

Двигуни, електричні чи двигуни внутрішнього згоряння, під час роботи виділяють тепло. Це фактично втрачена енергія, тому, намагаючись максимально використати її, автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння використовують невелику її кількість для роботи опалення та вентиляції автомобіля.

У порівнянні з ними, електромобілі занадто ефективні самі по собі: у той час як двигуни та батареї справді виробляють надлишок тепла, який зменшити пробіг на одному заряді, його недостатньо, щоб використовувати для кліматичної установки. Тож водії електромобілів або вмикають охолодження, або змушені додатково брати енергію від батареї, щоб увімкнути тепловентилятор. Система далека від ідеалу, погодьтеся.

Ось тут і з’являється тепловий насос. Фактично, це холодильник, але навпаки: його функція протилежна тій, яку виконує звичайний побутовий прилад на вашій кухні.

Побутовий холодильник містить холодоагент, який нагрівається під час стиснення. Після стиснення газ транспортується по ряду труб до конденсатора.

Потім конденсатор випромінює тепло, таким чином охолоджуючи газоподібний холодоагент, який потім переміщається в сітку, яка називається випарником. Оскільки випарник більший за конденсатор, тиск падає, і рідкий холодоагент випаровується. Потім температура падає, і холодильник охолоджується.

Тепловий насос в електромобілі втягує повітря ззовні, стискає його, а потім використовує тепло від конденсатора для підвищення температури в акумуляторі або в салоні автомобіля.

Реверсивні теплові насоси можуть як зігрівати, так і охолоджувати батарею. У разі охолодження будь-який надлишок тепла від батареї може направлятися всередину через обігрівач салону.

Як тепловий насос впливає на запас ходу електромобіля?

Наявність теплового насоса в електромобілі має багато переваг, але найголовнішою є його здатність збільшити запас ходу вашого електромобіля, особливо в зимові місяці.

Коли електромобіль вмикається в зимові місяці, акумулятор розігрівається довше, що знижує ефективність. Літій-іонні батареї в електромобілів залежать від хімічних реакцій для накопичення та виробництва електроенергії. Холодна погода уповільнює ці реакції, що призводить до зниження продуктивності та зменшення запасу ходу.

За різними оцінками, взимку запас ходу електромобілів зменшується приблизно на 10 відсотків, навіть якщо не врахувати використання додаткової енергії для опалення салону. Теплові насоси дійсно можуть допомогти зменшити це падіння.

Під час зимових тестів в реальних умовах, електромобілі, оснащені тепловим насосом, не досягли свого офіційного запасу ходу в середньому на 25,4 відсотка, а ті, що не мали теплонасосів, зазнали дефіциту на 33,6 відсотка від заявленого пробігу на одному заряді.

Електромобілі з тепловими насосами також виявилися більш ефективними: вони долали в середньому 5,2 км/кВт-год у порівнянні з 4,6 км/кВт-год у тих електромобілів, що не мають таких.

Крім того, теплові насоси часто програмуються на дистанційне керування за допомогою смартфона, що дозволяє власникам електромобілів нагріти свій автомобіль перед тим, як вирушити в подорож. А якщо ви ще й підключені до електромережі, ви під час прогріву не розрядите акумулятор.

Теплові насоси є в стандартній комплектації електромобілів?

Теплові насоси стають все більш популярними, і деякі автовиробники, такі як Tesla, Porsche і BMW, пропонують сучасні електромобілі з такими пристроями в стандартній комплектації. Деякі виробники зробили тепловий насос додатковою опцією, і, на жаль, це коштує недешево.

Hyundai Ioniq 5, наприклад, пропонує тепловий насос, починаючи з середньої комплектації ELEGANCE. Skoda також не має теплового насоса для Enyaq iV в базовому оснащенні. Варто зазначити, що теплові насоси часто входять до списку комплектації для вищих комплектацій багатьох моделей. Вартість теплового насоса як окремої опції може сягати $1000.

Ремонт Tesla у Львові

Навіть якщо це дорого, тепловий насос варто все одно розглянути для включення в перелік необхідних опцій для електромобіля: він має значні переваги, від підвищення ефективності до збільшення запасу ходу вашого електромобіля.

Незалежно від того, чи збираєтеся ви перейти з ДВЗ на електромобіль або збираєтеся пересісти з одного електромобіля на інший, ми рекомендуємо додати тепловий насос до опцій – для душевного спокою ;)

Джерело