Поки не було Leaf: невідомі електромобілі Nissan
Nissan Leaf зараз відомий всім українським автолюбителям – як не крути, а це найпопулярніший електромобіль в нашій країні, навіть таксисти на ньому їздять. Але мало хто знає, який великий шлях пройшла компанія Nissan, щоб стати одним з найбільших виробників “електричок”.
На дворі 1947 й рік, Японія в руїнах після Другої світової. Очевидно, що у збіднілій країни, яка до того ж не має своїх запасів нафти серйозні проблеми з бензином.
Керівництво держави дає завдання своїм найкращим інженерам – створити автомобіль на електротязі. Відгукнулися в компанії Tokyo Electric Cars, яка згодом стала частиною Nissan.
У підсумку вийшло щось, що ви можна бачити на зображенні вище. Називалася машинка Tama Electric Car. Автомобілі пішли в серію і випускалися кілька років – поки проблеми з паливом не були вирішені. Характеристики таких транспортних засобів не вражають: “максималка” – близько 35 км/год, запас ходу – майже 100 км. Що цікаво, була передбачена система швидкої заміни батареї, яка була свинцевою. Багато таких “апаратів” використовувалися в таксі, а версія з кузовом пікап доставляла товари в магазини.
Потім знову були роки забуття електротеми. А може накопичення сил і багажу технологій. І ось, в 1985 році з’явився новий електро-концепт, який називався дуже нехитро – EV. Це був прогулянковий автомобільчик з невеликим запасом ходу (60 км) і “черепашачою” максмальною швидкістю (16 км/год). Кілька таких були випущені і використовувалися на підприємствах компанії як транспорт для перевезення VIP-гостей по території.
Наступний екземпляр – парадний кабріолет President EV. Він призначався для урочистих заходів, а також перевезення зірок і національних героїв. Наприклад чемпіонів з сумо (про таке призначення заявляв сам Nissan). Машина могла проїхати близько сотні кілометрів з максимальною швидкістю до 40 км/год – для парадного авто більше і не треба. А плавний розгін і безшумна робота роблять President EV ідеальним для таких завдань.
Також в 91-му на Токійському автосалоні показали такий ось цікавий концепт з дуже незвичайними формами, продиктованими аеродинамікою.
У 1996 році з’явився перший електромобіль в новітній історії компанії, що всерйоз претендував стати звичайним автомобілем на кожен день – Prairie Joy EV. Це був перший в світі електромобіль з літій-іонними батареями. Випустили і продали близько 30 екземпярів. Один з них став справжнім героєм – автомобіль трудився в команді Японської Національної Групи Дослідження Північного Полюса, яка працювала на станції в Ню-Алесунді, Норвегія. В таких умовах машина прожила цілих 6 років.