З появою у світі електрокарів з’явилося і багато нової термінології, а з рекламних текстів часом важко розібратися що є що. Тому, ми підготували опис основних термінів простою мовою:
Гібрид
Гібрид означає комбінацію бензинового та електричного двигунів. Бензиновий двигун працює по класиці від бензину, а електричний двигун від вбудованої батареї, яка заряджається від рекуперативного гальмування або зовнішньої зарядки.
Але не всі гібриди однакові. Більшість потрапляє під категорію «Mild hybrid» (м’який гібрид), що означає що електромотор тільки допомагає основному бензиновому і чисто наелектродвигуні їздити неможливо. «Plug-in hybrids » (гібрид, що підключається) часто іменований «PHEV» або «PZEV» дозволяє їздити обмежений час тільки на електричному моторі, завдяки більш потужному мотору і батареї. Зазвичай такі гібриди можуть проїхати 30-80 км на чистій електриці.
Рекуперативне гальмування
Електродвигун при необхідності гальмування транспортного засобу відключається від батареї і переходить у режим генератора, тобто починає сам виробляти струм. Таким чином, електродвигун одночасно гальмує автомобіль і заряджає вбудовану батарею.
Electrified (електрифікований)
Під цю категорію потрапляють всі транспортні засоби з електричною тягою: гібриди, електрокари, а також автомобілі на водневих елементах (наприклад, Honda Clarity).
EV (електрокар) або BEV (Battery Electric vehicle)
«EV» означає «electric vehicle». Автомобіль без двигуна внутрішнього згоряння, що працює виключно на електродвигуні і потужній батареї.
Кіловат-година (кВт⋅год) (kWh)
Аналог одиниці витрати бензинового двигуна (напр. 1 літр пального), тільки для електричного автомобіля.
Кіловат (кВт)
Це одиниця вимірювання потужності. Само по собі означає 1000 Ват, але в батареях може бути також аналогом кінських сил у бензинових двигунів. Наприклад, 100 kW дорівнює 134 к.с. (Легко рахується простим множенням на 1.34).
MPGe
Деколи розрахунок економічності електричного автомобіля проводиться в тих же одиницях що і економічність автомобіля з класичним двигуном внутрішнього згоряння – в кількості миль, які може проїхати екіпаж на одному галоні палива (MPG). У MPGe індекс «е» означає приналежність до електричних авто. Однак, більш високі значення MPGe не обов’язково означають що у автомобіля більший запас ходу.
NEDC
NEDC або «New European Driving Cycle» (новий європейський їздовий цикл) – методика визначення витрати палива. Вважається застарілою методикою, більшість країн відмовилося від нього на користь WLTP.
WLTP
Це всесвітньо узгоджена процедура випробувань легкових автомобілів, яка ініціює єдину в світовому масштабі методику випробувань для визначення витрати палива і викидів вихлопних газів.
SAE J1772
Відомий також як «J-plug» коннектор J1772 використовується для зарадки електромобілів до 240В (іноді називається зарядка «Level 2»). J1772 несумісний з швидкою зарядкою, але в цілому досить популярний. Наприклад, Nissan Leaf використовує такий.
CCS (Combined Charging System)
Є відгалуженням J1772. Підтримує більшу напругу і як наслідок швидку зарядку. CCS популярний в Північній Америці і Європі.
CHAdeMO
Назва CHAdeMO походить від японської фрази ocha demo ikagadesu ka , що перекладається як «не хочете чаю?». Назва як би натякає що зарядка таким роз’ємом займе часу не більше ніж пиття чаю. В основному зустрічається в японських і корейських авто. Також підтримує швидку зарядку.
Mennekes (або IEC 62196)
Популярний у європейських виробників електромобілів тип зарадного роз’єму.
Конектор Тесла
Власний коннектор від Tesla, заснований на IEC 62196 Type 2. Використовується тільки в фірмовій мережі зарядок Tesla Supercharger.