Через які недоліки ваш автомобіль може не пройти новий техогляд?

Продовжуємо підготовку до майбутнього перезапуску техогляду. В яких випадках його можна не пройти? Розглядаємо іноземний досвід.

Техогляд на горизонті

Тема введення обов’язкового техогляду для легкових автомобілів обговорюється давно, хоча конкретні терміни його повернення не називаються. На підставі Директиви ЄС відомий мінімум перевірочних етапів, крім того, європейський досвід проведення техогляду дозволяє зробити прогнози про те, що чекає українців. Те, що для нас може здаватися звичайною справою, очима інспектора європейської станції контролю транспорту може виявитися цілком вмотивованим приводом для заборони експлуатації автомобіля, а в окремих випадках – навіть відправки на утилізацію. Хоча, насправді немає примусової утилізації, але рахунок за майбутній ремонт може виявитися таким, що переплавлення автомобіля буде єдиним доступним рішенням. Ну, або реставрація і переведення машини в статус «олдтаймер» (тобто виставково-колекційного транспортного засобу, якщо авто старше 1985 року випуску).

Європейські принципи

Чому цей «іноземний досвід» повинен бути цікавий нам? А тому, що якщо Україна підписала угоду з ЄС, то і всі стандарти повинні бути «підтягнуті» під європейські норми. Євросоюз дуже педантично ставиться до безпеки своїх громадян і пускати масово (в майбутньому) автомобілі з країн, нових членів ЄС, які можуть не відповідати їхнім внутрішнім стандартам, для них зовсім нецікаво. Від нас вимагається «дзеркальне» виконання прийнятих в ЄС норм.

Що для українця «нормальок», то для німця TÜV nicht bestanden

Далі ви зустрінете перелік невідповідностей або несправностей, які багато українських автомобілістів вважають нормою, але в ЄС це може виявитися грубим порушенням правил і причиною заборони експлуатації автомобіля. Якщо ви знайшли щось зі своїх улюблених речей у списку – не страшно, ще є достатньо часу, щоб привести автомобіль в порядок або продати його, як кажуть, «від гріха подалі». А для додання більшої драматичності темі, ми пропонуємо подивитися відео того, що трапляється з тими автомобілями, власники яких вирішили не дотримуватися правил.

 Заміна штатних ламп на газорозрядні високої інтенсивності горіння

Використання оптики і джерел світла від сумнівних виробників небезпечно і для власника такого засобу, і для зустрічних водіїв. Часто такі світлові прилади створюють потужний, але погано сформований пучок світла, який засліплює зустрічного водія і погано освітлює дорогу самому власнику «ксенонів made in China».

Додаткові фари («протитуманки», «шукачі», прожектори і т. п.)

Як і з «ксеноном», позаштатні джерела світла несуть небезпеку, якщо вони поганої якості або неправильно відрегульовані. Буває, потрібно пред’явити сертифікат від СТО, яка виконала установку додаткових фар.

74770

Бампера не заводської конструкції і обвіс кузова деталями з пластику або з іншого матеріалу

Бампера і інші елементи створюються виробниками з урахуванням жорстких вимог безпеки, потім конструкція проходить тестування, включаючи краш-тести, і при успішному завершенні випробувань видається сертифікат відповідності заводу. Саморобні деталі або кустарні, які можна замовити в спецмагазинах, можуть не відповідати нормам безпеки, тому їх експлуатація часто не вітається. Крім усього, подібні бампера або «обвіси» можуть просто зруйнуватися на ходу, завдавши шкоди оточуючим. Якщо проводиться візуальний тюнінг автомобіля, то часто необхідний додатковий сертифікат відповідності на конкретний автомобіль.

Спойлери не заводської конструкції

Завдання спойлера або «антикрила» – змінювати аеродинаміку кузова, регулюючи навантаження на осі, покращуючи керованість і зчеплення з дорогою. Але так відбувається, якщо конструкція розрахована і виготовлена професійно. Якщо ж спойлер зроблений «для краси» і з невідомої кустарної технології – очікувати від нього можна всього, але правильну і безпечну роботу навряд чи.

74773
Металеві дуги («кенгурятники»)

В ЄС такі конструкції заборонені. Бампер несе крім декоративної ще й функцію безпеки – він являє собою енергопоглинаючі зони, яка прийме енергію удару при зіткненні чи наїзді на пішохода. Зрозуміло, що водопровідна зігнута труба, прикріплена до кузова, не володіє такими властивостями.

Металеві пороги

Подібно до історії з бамперами і «кенгурятники», пороги змінюють конструкцію кузова, зон деформації і енергопоглинання, а неякісні взагалі можуть відвалитися на ходу і серйозно нашкодити.

74774
Вихлопна система прямоточного типу

Звук, видаваний «прямотоками» не подобається не тільки пенсіонерам, а й інспекторам. Вони взагалі не люблять ніяких змін у випускній системі – як на заводі зроблено, так і повинно бути. Ніякого «рику» і викинутих глушників, резонаторів і каталітичних нейтралізаторів.

Вирізка каталітичного нейтралізатора з випускної системи

Заміна «каталізатора» обходиться в кілька сотень доларів. Тому у нас часто його просто «вирізають», якщо він прийшов в непридатність, або замінюють «обманкою». Автомобіль в такому разі вже не може вкластися в норми викидів токсичних речовин, запропонованих виробником.

Емулятор («обманка») лямбда-зонда

Це пристрій призначений «обманювати» контролер двигуна, після видалення каталітичного нейтралізатора з системи. Щоб на панелі не спалахувала лампа «Check Engine», до роз’єму датчика кисню, контролюючого склад вихлопу після «каталізатора» підключається «коробочка», що імітує сигнал справного лямбда-зонда у справній вихлопній системі. Європейські принципи дуже суворі по відношенню до екологічної безпеки, якщо таке пристрій знайдуть – ТО навряд чи вдасться пройти.

Повітряний фільтр із зниженим опором («прямоток»)

Все та ж екологія. Якщо мотор пускати більше повітря, він буде використовувати більше палива, а значить, викидати більше шкідливих речовин. Все, що не заводської конструкції в системі живлення двигуна і нейтралізації вихлопних газів, може стати причиною заборони на експлуатацію.

«Чіп-тюнінг»

Згадайте про «дизельгейт» і все стане ясно. Навіть заводське «підстроювання» блоку управління вивела параметри токсичності окремих автомобілів за межі допустимого. А якщо припаяти «чіп» невідомого виробника, кількість викидів точно не вкладеться в дозволені рамки.

74775
Литі диски альтернативних виробників

Самі німці часто для ТО ставлять заводське «штампування», а потім їздять на «титанах». Знову таки – все, що не сертифіковане – небезпечно. Диск, нехай і красивий, але відлитий у гаражі кустарним «кооперативним» методом, може просто розвалитися на ходу, а чому це погано, зрозуміло без зайвих слів.

Розмір гуми/дисків не заводського номіналу

Вся конструкція автомобіля розробляється системно. Якщо щось змінити, це вплине на всі інші елементи: підвіску, гальма, рульове керування. А якщо є сумніви з приводу правильної і безпечної роботи таких систем, наприклад, на низькопрофільною, але не заводського розміру гумі, хто ж дозволить експлуатацію такого авто?

Гальмівні механізми не заводської конструкції

Часто потрібен сертифікат або позначка «бриф», техпаспорті, що конструкція схвалена заводом-виробником. Якщо гальма – «саморобка» або «гараж», нехай навіть з класними жовтими супортами, не пройти.

Змінений кліренс

Занижена або завищена підвіска свідчить про зміну її робочих діапазонів, що веде до її некоректної роботи. «Низький ВАЗ» може, і радує око, але хіба інспектора ТЕ, що виписує талон на ремонт.

Тоновані скла

Для того, щоб видимість з місця водія не погіршувалася, а також за деякими міркувань безпеки по взаємодії з поліцією, наприклад, тонування вікон автомобілів в принципі в ЄС не дозволяється. Виняток – заводське атермальне скло.

Тріщини на склах

Навіть невелика, навіть «підкеїна» тріщина, якщо вона в зоні огляду водія – це велика проблема. Якщо тріщина не в зоні огляду, і вона не перевищує певну довжину, експлуатацію можуть не забороняти.

Сирена сигналізації

Звичні нам сирени сигналізацій в ЄС не використовуються. Більш того, якщо машина «виє», можуть і викликати поліцію. У заводських або сертифікованих охоронних системах використовують або штатний клаксон авто, або додатковий, але зі звуком звичайного автомобільного гудка, без «мелодій».

74781

Грубий кузовний ремонт (приварювання «внакладку»), корозія

Інспектори вважають так: якщо корозія видима над фарбою авто, значить, всередині все вже згнило. Про слабкості кузова свідчать і грубі «підварки», що з накладкою підсилюють шматки металу. А якщо метал ослаблений, це може призвести до зміни форми і розмірів, або навіть до руйнування зон кріплень несучих елементів на кузові. А якщо є така потенційна небезпека, то експлуатація заборонена.

Сліди витоків технічних рідин

Якщо видно потьоки, навіть незначні, це причина заборони на експлуатацію, до усунення дефекту. Турбота про екологію, як ви вже зрозуміли, понад усе.

Позаштатні елементи (додаткова відкрита проводка, скрутки проводів, додаткові «коробочки» і т. п.)

У нас кажуть «якщо це неможливо полагодити синьою ізолентою, то воно точно непридатне». В ЄС вважають, що будь-які не заводські елементи несуть в собі потенційну небезпеку. На всі додаткові елементи зазвичай потрібен сертифікат від спеціалізованої СТО.

74782
Номерні знаки

Різні «сіточки», пластикові накладки і тому подібні елементи, призначені, за словами продавців на авторинку, «вберегти від поліцейських камер і радарів», можуть стати причиною не пройденого технічного огляду.

Лампочки на панелі

Часто водії ігнорують повідомлення або попереджають про несправності індикатори на панелі приладів. Наприклад, поширена в Україні практика міняти гальмівні колодки, і економити на датчиках їх зносу, а проводку у колеса просто замкнути, або залишити як є. Якщо при заведеному двигуні на панелі світиться будь попередження червоного кольору (крім «Р», стоянкове гальмо), або жовтий «Check Engine» – техогляд до усунення причини ви навряд чи пройдете.

Сподіваємося, що у вашому автомобілі не знайшлося жодної несправності, які описані вище. Тому ви можете зі спокійною душею подивитися ще одне тематичне відео, про автомобілі, яким не дали право на продовження експлуатації.

Джерело