Скрегіт, стукіт, свист чути при повороті керма: в чому причина і як це виправити?

Експлуатуючи автомобіль, господар може помітити сторонні звуки при повороті керма. Це може бути абсолютно нормальним явищем, а може бути передвісником великої проблеми.

Як зрозуміти, що щось не так

Будь-який автомобіліст стикається з проблемою появи шумів при повороті керма. При цьому шум може виникнути, коли машина на ходу. Неважливо, яка швидкість при цьому, хай то 40 км/год чи 120 км/год, коли машина стоїть на місці, входить в поворот, або водій просто прокручує кермо, стоячи на місці.

Незважаючи на наявність підсилювача керма, він повинен працювати безшумно. Допускається незначний гул, або шипіння в крайніх положеннях.

Хрускіт, скрипи і стукоти – ознаки механічного пошкодження.

Причини сторонніх звуків

Існує маса причин, здатних викликати шум, серед них можна виділити ті, що найчастіше зустрічаються:

  • Несправність рульової рейки. Її знос, або ослаблення кріплення.
  • Рульова колонка і проблеми, пов’язані з нею.
  • Несправності елементів підвіски. Це можуть бути опорні підшипники амортизаційної стійки, що вимагають заміни, або кульові опори.
  • Існує проблема гумових пильників. Після їх розриву вода і бруд потрапляє в механізм приводу і призводить до його несправності. Тому розірваний пильник варто міняти відразу.
Діагностика стукотів і скреготу при повороті керма

Перед візитом до автослюсаря варто задати собі і знайти відповіді на наступні питання:

  • який саме шум чути: скрип, скрегіт, свист, стукіт, або будь-який інший звук;
  • за яких обставин чути шум? При повороті, входження в поворот, стоячи на місці, або за інших обставин?
  • Наявність шуму – це постійне явище, або його провокує конкретна дія або явище? Чи це погода (дощ, спека), або надмірна завантаженість машини;
  • чи залежить поява шуму від сторони повороту;
  • чи існують додаткові проблеми, на які слід звернути увагу?

Відповіді на ці питання допоможуть досвідченому майстрові швидко і якісно визначиться з причиною шуму.

Стук при повороті керма

Якщо водій став помічати стукіт при повороті керма на місці – це може бути ознакою люфту в будь-якому вузлі. При цьому найчастіше це природний знос.

Недосвідчений водій може сплутати стукіт і просто сторонній шум, іноді ці явища підсумовуються.

Шум може виникнути при терті деталей.

Якщо, поклавши руку на сошку рульового редуктора і хитаючи її в різні боки, ви відчуваєте люфт або чуєте стукіт, усунути проблему можна за допомогою регулювального гвинта. Це несправність рульової тяги.

Якщо, взявшись ближче до наконечника рульового шарніра, ви похитавши його почуєте стукіт, варто замінити кульовий шарнір на новий.

Можливий стукіт при повороті керма в русі. Це можуть бути зовсім інші проблеми.

Причини стуку і способи усунення

Діагностика проблем з кермом

  1. Вийшла з ладу кульова опора. При цьому вона може просто розірватися. Це тягне за собою вивертання коліс всередину, або назовні неприродним шляхом. Машина позбавлена ​​можливості рухатися самостійно. Єдиний вихід – заміна шарніра на новий.
  2. Вийшла з ладу граната. Якщо чути стукіт при повороті керма вправо, то навантажується ліва граната. Природно, для вирішення такої проблеми, як стукіт при повороті керма вліво, слід замінити праву гранату і навпаки.
  3. Знос втулок стабілізатора. Для вирішення проблеми потрібно придбати силіконову змазку і просто побризкати на втулки, або замінити їх.
  4. Несправності рульової рейки, або її ослаблення. Діагностика допоможе визначити проблему і тоді підтягнути кріплення/замінити запчастину.
  5. Ослаблення болтів кріплення захисту картера двигуна. Для цього потрібно закрутити болт, або поміняти, якщо різьблення зірвано.
  6. Можливо, після заміни колеса погано закрутили гайку, тоді стукіт може з’явиться після невдалої заміни, з часом він посилюється вібрацією. Рішення – підкручування гайок до потрібного моменту.
  7. З огляду на якість запчастин і совість продавців, легко може лопнути пружина.Рішення проблеми лежить в заміні на нову пружину.
  8. Амортизатори, з яких витекло масло – ще одна причина появи характерного стуку, в момент просідання машини. Заміна на новий амортизатор допоможе вирішити цю проблему.
Сторонній шум – хруст: причини і методи вирішення проблеми

Шрус може стати причиною хрускоту при повороті керма

Хрускіт, як правило, наслідок маленьких шумів (клацань і клацання). Він може бути наслідком серйозної поломки, а може бути незначною несправністю.

ШРУС знаходиться в постійному русі і виносить великі навантаження, що зводить до мінімуму час її використання.

Буває, що чутно хруст при повороті керма в русі. При цьому здається, що машина в прямому сенсі хрумтить. Найчастіше чути шум при повороті в певну сторону.

З цією проблемою стикаються власники передньопривідних і повнопривідних автомобілів. Шум пов’язаний з поломкою гранати (шрус).

Можна перевірити хруст при повороті керма на місці.

Чому чути скрегіт і як з цим боротися

Якщо при повороті керма чути скрегіт – це говорить про знос шарнірів рульової системи або передньої підвіски. Щоб з’ясувати точну причину, варто провести діагностику на СТО і замінити запчастину, що вийшла з ладу .

Шум може виникнути при повороті керма: скрегіт при русі, або коли машина стоїть на місці. Причина цього шуму криється в несправності опорних підшипників стійки або нижньої кульової опори.

Якщо при повороті керма скрегіт чути в колесі, причин може бути багато. Досвідчені водії радять звертатися до автослюсаря, заганяти машину на оглядову яму і дивитися. Серед причин можна виділити:

  • порвана гума на підвісному підшипнику кардана. У неї можуть потрапити камені, щебінь;
  • скрегіт може проявлятися при терті колодки об диски;
  • ще однією причиною може бути розтиснуте стопорне кільце.

У мінусову погоду, при повороті керма до упору, чути скрегіт через нестачу мастила. В цьому випадку допоможе додаткове нанесення мастила.

Скрип при обертанні керма

Діагностика скрипу при повороті керма

Експлуатуючи кермо часто можна почути скрип при повороті керма на місці. Причин тому може бути багато.

  • Зовнішні шарніри зносилися. Якщо це так, їх потрібно просто замінити.
  • Зносилися підшипники передніх коліс. Також можливе послаблення кріплення гайки маточини. Для вирішення проблеми потрібно підтягнути гайки, або в разі потреби замінити підшипники.
  • Скрип пружини при повороті керма в право, або скрип при повороті керма вліво може бути викликаний її поломкою. Вирішить цю проблему заміна пари пружин.
  • Ослаблення болтів кріплення колеса, штанги стабілізатора поперечної стійкості до кузова, поворотного кулака передньої підвіски до стійки, гайки сайлентблоків важелів підвіски.

Для свого спокою краще показати машину досвідченому автослюсарю. Він зажене машину на підйомник і зможе точно виявити несправність і швидко її усунути.

Свист, або гул при повороті керма

Гул, свист при повороті керма характерний для автомобілів з різними видами підсилювача керма. Рідко свист проявляється при повороті керма в одну сторону.

Якщо чути свист при повороті керма до упору, можливо, варто підтягнути ремінь роликом. Або несправність насоса. Досвідчені майстри радять не залишати машину з вивернутими колесами, так як рідина у гідропідсилювача керма може закипіти, що призведе до поломки насоса.

Почувши сторонні шуми при повороті керма, варто звернути на них увагу.

Також вивертання керма в крайні положення підвищує навантаження, викликаючи сторонній шум.
Для того, щоб автомобіль прослужив довше, а водій і пасажири відчували себе в безпеці, варто проводити діагностику машини не рідше ніж раз на півроку.

Варто зрозуміти природу і характер сторонніх звуків, те, коли вони почалися і можливі причини, що викликають шум. Тоді виявити причину стане легше, а вирішити проблему швидше.

Джерело