Чи пробіг має значення при купівлі електромобіля?

Оскільки популярність електромобілів продовжує зростати, ми почнемо бачити більше вживаних електромобілів, доступних для продажу. Якщо ви в пошуках саме електричного авто, тоді вам, ймовірно, цікаво, наскільки важливий пробіг для вживаного електромобіля.

Хоча сьогодні Tesla домінує на ринку вживаних електромобілів, ми бачимо багато інших моделей вживаних електромобілів, доступних для покупців з різним бюджетом. І хоча купівля вживаного електромобіля є чудовою ідеєю, пробіг все ще має значення. Однак він не має такого значення, як у традиційного автомобіля, що працює на бензині.

Мабуть, ви таки вартує шукати автомобіль з меншим пробігом на одометрі, але ситуація кардинально відрізняється, коли мова йде про електромобілі. Це тому, що у них набагато менше рухомих частин, немає дорогих двигунів або трансмісій, про вихід з ладу яких потрібно турбуватися, і вони потребують значно менших витрат на технічне обслуговування. Отже, ось що вам потрібно знати і чому пробіг не має такого великого значення для вживаного електромобіля.

Менше рухомих частин

Двигуни внутрішнього згоряння (ДВЗ) мають набагато більше рухомих частин, більше рідин і мастил, і більше речей, які потребують обслуговування (заміна масла двигуна, свічок запалювання, привідних ременів або ланцюга, шлангів системи викидів (EVAP), датчиків O2, трансмісійної рідини, несправних каталітичних нейтралізаторів і так далі). Купівля автомобіля з ДВЗ з пробігом  понад 150 000 кілометрів – це ризикована покупка, яка не викликає такого занепокоєння на електромобілі.

Ще однією з найбільших «невідомих» при купівлі вживаного автомобіля з ДВЗ є його технічне обслуговування. Наскільки добре попередній власник дбав про нього? Чи міняв він мастило кожні 10 тис. км. пробігу, чи доливав усі необхідні рідини, чи міняв свічки запалювання? Це все важливі питання, які можуть визначити термін служби транспортного засобу з двигуном внутрішнього згорання.

Більша частина таких побоювань пропадає, якщо ви шукаєте вживаний електромобіль. Вам не потрібно турбуватися про заміну масла двигуна, свічок запалювання, мастила АКПП, нічого з цього. Єдине занепокоєння – це трансмісія та акумулятор. Електромобіль з великим пробігом не матиме купи деталей, які можуть вийти з ладу.

Обслуговування

У електромобілів все ж таки є електродвигун, компоненти підвіски, гальмівні колодки та ротори, гальмівні магістралі, шини та інші деталі, які потребують регулярного технічного обслуговування. При цьому заміна звичайних елементів обслуговування електромобіля набагато дешевша, ніж вартість встановлення тої ж нової трансмісії у старому бензиновому автомобілі, що продається на розі.

Звичайно, ремонт електромобіля може бути дорогим і трудомістким, але це стосується будь-якого автомобіля. В цілому, у вас буде менше турбот, коли справа доходить до попереднього технічного обслуговування, ремонту або пробігу електромобіля.

Електромобілі все ще відносно нові, тому ми не зовсім впевнені, наскільки добре буде працювати 10-річний електромобіль після пробігу 300 000 кілометрів. Тесла з пробігом в один мільйон миль (більше півтора мільйона кілометрів) в Німеччині врешті-решт потребувала заміни акумулятора, але більшість електромобілів ще не проїхали стільки.

Довговічність батареї

Окрім регулярного технічного обслуговування, яке потрібне будь-якому автомобілю, найбільший знак питання при купівлі вживаного електромобіля – це акумуляторна батарея. За словами експертів, термін служби акумуляторів електромобілів зазвичай становить від 10 до 20 років. Це значно довше, ніж більшість людей володіє автомобілем, і довше, ніж у середньостатистичного споживача бензину.

Тож, шукаючи вживаний електрокар, вам слід враховувати довговічність акумулятора, оскільки він з часом деградує.

Більшість електромобілів мають великі літій-іонні акумуляторні батареї, які живлять двигуни замість бензину, але, як ми вже говорили вище, батарея з часом деградує. Як ваш трирічний iPhone, ймовірно, не тримає заряд так довго, як в день, коли ви його купили, так і стара батарея електромобіля не проїде так само далеко.

Якщо новий електромобіль може проїхати 400 кілометрів на одному заряді, то електромобіль зі старішою батареєю і пробігом понад 150 000 кілометрів на одометрі не зможе проїхати так далеко. Через деградацію батареї очікуйте близько 300 кілометрів на одному заряді.

Ось чому та ж Tesla стверджує, що через вісім років або 100 тис. км пробігу батарея все ще може утримувати 70+% своєї загальної ємності. І хоча це досить добре, це не чудово, але технологія вдосконалюється з кожним днем.

Отже, пробіг має значення?

Отже, чи має значення пробіг, коли мова йде про покупку нового електромобіля? Ну, і так, і ні. Вважаємо, що це завжди буде мати значення при купівлі будь-якого транспортного засобу і спробі отримати максимальну цінність за свої гроші. Проте, стосовно електромобілів з великим пробігом менше причин для занепокоєння, ніж на старому транспортному засобі, що працює на бензині.

На завершення можемо сказати, що в міру вдосконалення та розвитку технологій, заміна акумуляторів електромобілів стає простішою та доступнішою в майбутньому. Електромобілі все ще перебувають на стадії зародження, тому нам доведеться почекати і подивитися.

На сьогодні важко сказати, що робити, і це повинно залежати від ваших потреб і бюджету. Електромобілі, безумовно, потребують меншого технічного обслуговування, і вам не доведеться турбуватися про поломки двигуна або витрачати тисячі доларів на нову трансмісію. Отже, якщо ви знайшли вживаний електромобіль, який вам подобається, можете розглядати його купівлю (за умови хоча б базової попередньої перевірки основних вузлів на СТО, що спеціалізується на таких авто).

Джерело