Що робити після купівлі б/в авто. Інструкція по пунктах
Плануючи покупку вживаної машини, залиште в резерві $ 500-1000 на те, щоб довести її до розуму. Інакше можна доїздитися і до більш дорого ремонту.
Сьогодні ринок б/в автомобілів в Україні склався такий, що реалізацією 70-80% машин займаються так звані перекупники. Їх головне завдання – купити автомобіль дешево, «підмарафетити» його зовнішність, скрутити одометр і продати подорожче. Новоспеченим автовласникам при цьому потрапляє машина, в якій в будь-який момент може вийти з ладу все що завгодно. Мінімізувати можливість появи таких проблем дозволяє ряд профілактичних процедур.
Світлотехніка
Не у всіх автомобілях є система контролю справності ламп світлових приладів, тому після покупки авто слід перевірити, чи працюють всі фари, габаритні вогні, стоп-сигнали, поворотники і задній хід.
ГБО
Якщо ви придбали машину з газо-балонним обладнанням, потрібно відразу ж звернутися на СТО з хорошими фахівцями, щоб вони перевірили правильність установки і налаштувань ГБО. Це дуже важливо, тому що може сильно впливати на ресурс двигуна.
До речі, бажано, щоб ГБО було обладнано надійними продуктивними газовими форсунками і фільтром парової фракції з відстійником, який додатково захистить форсунки в разі заправки неякісним газом. І зверніть увагу, який мультиклапан встановлений в газовому балоні. Якщо він не має електроклапана, що підвищує безпеку ГБО, – мультиклапан краще замінити.
Гальмівні колодки та диски
Гальмівні диски – деталі дорогі, тому при продажі машини їх ніхто не міняє. У кращому випадку можуть поставити найдешевші гальмівні колодки. Тому після покупки потрібно звернути увагу на величину зовнішнього буртика на гальмівному диску.
Якщо його висота становить близько 1 мм і більше, потрібно обов’язково перевірити товщину дисків і при необхідності замінити їх. Що стосується гальмівних колодок, то критична товщина їх фрикційного шару становить 2 мм. Якщо ж менше, колодки потрібно замінити.
АКП
Автоматична коробка передач – агрегат дуже дорогий, як у випадку покупки нового, так і в разі ремонту. Його ресурс залежить від агресивності експлуатації автомобіля і своєчасної заміни в ньому масла і фільтра. Останню процедуру багато хто забуває проводити або просто ігнорують.
Тому, якщо ви купили машину з АКП, яка ніколи не обслуговувалася, незабаром може виникнути необхідність в дорогому ремонті. Це зазвичай від $1000. Щоб їх зберегти в сімейному бюджеті, рекомендуємо замінити масло і фільтр в АКП не відкладаючи – відразу після покупки.
Моторне масло
Замінити масло і масляний фільтр в двигуні – одна з основних задач. Для цього найкраще підібрати продукт, який отримав допуск виробника вашого автомобіля. В іншому випадку підбирати згідно найкращим практикам автовиробником експлуатаційними властивостями (API, ACEA) і в’язкості (SAE).
Привід ГРМ
Ремінь ГРМ – один з елементів приводу газорозподільного механізму, який в разі несвоєчасної заміни може наробити багато проблем. Через його обрив і, як наслідок, зустріч поршнів з клапанами, капремонт двигуна може обійтися в кругленьку суму – від 10 000 грн.
Так що якщо у вас немає доступу до сервісної інформації, коли міняли ремінь і ролики ГРМ, їх краще замінити найближчим часом після покупки.
Фільтри
Фільтри в автомобілі (паливний, масляний, повітряний, салонний) після покупки авто також найчастіше вимагають заміни.
Відзначимо, що для салону краще шукати вугільний фільтр, який ефективніше очищає повітря від компонентів відпрацьованих газів попутних або зустрічних машин.
Ходова
Стук в підвісці – це ознаки зносу будь-яких шарнірних з’єднань (стійок стабілізатора, кульових опор, кермових наконечників), сайлент-блоків, втулок стабілізатора, супортів, опорних підшипників і амортизаторів. Але, крім стукаючих вузлів, проблем можуть додати порвані пильовики ШРУСів, стійок стабілізатора, рульових наконечників.
Наприклад, для того, щоб вивести з ладу ШРУС (шарнір рівних кутових швидкостей), досить одного дощового дня поїздок з порваним пильником цього вузла. Саме з цих причин ходову після покупки авто слід ретельно продіагностувати.
АКБ
Акумулятор – слабка ланка. Якщо він вже відслужив своє, в зимові морози ваш двигун може не завестися. Тому після покупки авто слід перевірити його дату виробництва.
Якщо йому вже більше 4-5 років, то велика ймовірність виходу з ладу. У разі, коли вдарять морози, можуть виникнути складності в запуску холодного двигуна. Тому акумуляторну батарею краще замінити.
Охолоджуюча рідина
Для робочого стану двигуна недостатньо міняти в ньому масло і фільтри. Є ще охолоджуюча рідина. Крім незамерзаючих властивостей, вона повинна володіти захистом від корозії всіх деталей двигуна, з якими контактує. А щоб двигун взимку не розморозити, бажано перевірити температуру замерзання антифризу.
Гальмівна рідина
Дуже часто після покупки б/в машин виявляється, що гальмівну рідину в них ніколи не змінювали. Якщо перевірити ступінь зволоженості спеціальним тестером, то можна констатувати: в ній вже стільки вологи, що вона може закипіти при першому інтенсивному гальмуванні в теплу погоду, а в мороз можуть виникнути проблеми з гальмівною системою через утворення кристалів льоду.