Безпека з гальмівними системами Bosch. Огляд барабанних гальмівних систем

Переваги барабанних гальмівних систем:

  • Тривалий термін служби та низька вартість обслуговування в процесі експлуатації
  • Мають ефект механічного самопідсилення
  • Широко застосовуються у конструкції задніх гальм автомобілів

Сьогодні в автомобілях використовують два типи гальмівних механізмів – дискові та барабанні. Механізми, схожі за принципом дії на дискові гальма, з’явилися раніше барабанних, і застосовувалися як гальмівний механізм для упряжок і карет. Та через складність власної конструкції вони не набули широкого поширення в перших автомобілях. Зате добре себе зарекомендували гальма барабанного типу, що були винайдені ще в 19-му столітті й використовуються до теперішнього часу.

Безумовно, дискові гальма мають свої переваги, такі як: висока ефективність, краща охолоджуваність, простота в обслуговуванні. Однак в цих перевагах полягають і їх недоліки: менший термін служби гальмівних колодок, попадання під гальмівні колодки бруду та піску з поверхні дороги, що призводить до прискорення зносу гальмівного диска. Все це збільшує вартість обслуговування протягом терміну експлуатації автомобіля через швидке зношення компонентів гальмівної системи.

Дискові гальма мають ще одне слабке місце – вони бояться калюж. При різкому гальмуванні до повної зупинки зі швидкістю 80 км/год, гальмівний диск розігрівається до температури 600°C. При попаданні великої кількості води на поверхню розігрітого гальмівного диска (наприклад, від калюжі), може відбутися його деформація, аж до розтріскування диска. Особливо до цього схильні диски, виготовлені з недостатньо якісних матеріалів та з порушенням технології виробництва.

Застосування дискових гальм на передній та задній осях має сенс, якщо автомобіль використовується в динамічних режимах їзди (спортивні) або має велику вагу (лімузини, універсали).

Більшість власників експлуатують свої автомобілі у спокійних режимах їзди. Для них ідеально підходить комбінація з дискових гальм на передній осі та барабанних на задній. Такий варіант, при збереженні достатньої ефективності гальмівної системи, дозволяє знизити вартість обслуговування автомобіля в процесі його експлуатації.

Ще однією перевагою барабанних систем є простіше інтегрування в них стоянкового гальма. Механізм ручного стоянкового гальма в барабанній системі простіший, ніж у дисковій, а відповідно дешевший.

В середньому, експлуатаційний термін колодок дискових гальм становить близько 25 000 км. Барабанні гальмівні колодки, з урахуванням більшої площі фрикційних накладок у порівнянні з дисковими колодками, служать в 2-3 рази довше.

Таким чином, незважаючи на всі переваги дискових гальм, автовиробники ще довго будуть застосовувати барабанні системи. Зокрема, в конструкції задніх гальм.

Барабанне гальмо складається з:

  • гальмівного барабана
  • гальмівного гідравлічного циліндра
  • гальмівних колодок
  • фіксаторів гальмівних колодок
  • гальмівного щитка
  • стяжних пружин
  • механізму стоянкового гальма
  • механізмів компенсації теплового розширення гальмівного барабана (опція)

Розрізняють такі типи барабанного гальма:

  • Simplex – з одним розтискним пристроєм
  • Duplex – з індивідуальним приводом
  • Duo-Duplex – з двома розтискними пристроями
  • Servo – з максимальним самопідсиленням
  • Duo-Servo – з самопідсиленням при будь-якому напрямку обертання барабана

Ефект механічного самопідсилення – також одна з переваг барабанного гальма. Цей ефект виникає завдяки тому, що нижні частини гальмівних колодок зв’язані між собою, і тертя об гальмівний барабан передньої колодки підсилює притискання до барабана задньої гальмівної колодки.

Ефект самопідсилення виникає, як правило, коли автомобіль рухається вперед. Але в конструкції Duo-Servo він виникає і при зворотному обертанні колеса (задньому ході). В середньому, самопідсилення дозволяє збільшити гальмівне зусилля в 2-4 рази. У варіанті Servo гальмівне зусилля може збільшитися в 6 разів.

Особливістю барабанного гальма є застосування пристроїв компенсації збільшення зазору між колодкою та гальмівним барабаном при тепловому розширенні. Компанія Bosch розробила такий пристрій на основі ефекту деформації біметалічної пружини при підвищенні температури гальмівного механізму понад 80°C.

У конструкції барабанних гальм також застосовуються кілька пружин різного призначення. З часом їх пружні властивості знижуються, тому ці пружини потребують періодичної заміни.

www.bosch.ua

На нашому автосервісі ви можете придбати з гарантією та встановити такі запчастини виробництва компанії Bosch: