Зима близько — перевірка АКБ

АКБ, акумуляторна кислотна батарея, акб підготовка до зими

Зима близько, а отже час подумати про безпеку і комфорт в темну і холодну пору року. Навряд ви хочете застрягти на якійсь побічній зупинці свого шляху і серед поля шукати прикурку чи викликати евакуатор. Або тягнутися до когось прив’язаним (до речі, для машин з автоматичною коробкою передач це не рекомендовано, а для електромобілів заборонено). Щоб цього не сталося — перевірка АКБ буде саме на часі.

Що таке і для чого треба АКБ?

Акумуляторна кислотна батарея або свинцево-кислотна акумуляторна батарея — це електричний акумулятор в машині, від якого живиться усе електрообладнання, поки машина не заведена: лампи, система безпеки (подушки), сигналізація, заслінки клімат-контролю, мультимедіа тощо.

Але АКБ потрібен не тільки щоб вам було комфортно і весело сидіти і спокійно залишати авто на парковці. Найголовніша функція АКБ — запустити машину, тому його ще називають стартерним (прикм.) автомобільним акумулятором.

Примітка 1: високовольтна батарея — це інше, не плутайте.
Примітка 2: стартер (ім.) — це теж інше.

АКБ, бош, bosch, акумуляторна кислотна батарея, акб підготовка до зими

Як АКБ запускає авто?

Акумулятор подає великий струм до двигуна через стартер — запускає його — машина починає працювати — АКБ починає вже сам живитися через генератор з енергії, яку виробляє двигун (таке собі механічне кві про кво, послуга за послугу).

Втрата характеристик

Коротко: з часом АКБ починає втрачати свою ємність, тому на кожному техогляді потрібно тестувати наскільки акумулятор втратив у заявлених характеристиках (пусковий струм, ємність, напруга). Якщо втратив відчутно — регенерувати або купувати новий.

Втрата характеристик — це не тільки про ємність (скільки енергії АКБ може накопичувати), а й про віддачу енергії (пусковий струм). Щоб краще зрозуміти суть цього явища наведемо в приклад аналогію з лійкою. Її ємність — це те, скільки рідини ви зможете залити, а її віддача — скільки рідини зможете забрати через носик. Якщо носик забитий, дарма, що бак повний, ви отримаєте значно менше.

В принципі, цього знання достатньо для розумного користування автомобілем, але якщо вас цікавить більше — решта розділу пояснює детальніше.

Розлого: під час запуску машини АКБ віддає енергію і трохи просідає у напрузі. Щоб АКБ все ж запустив машину, він не має просісти нижче 9V (вольт). Але існують й інші фактори, які призводять до додаткового просідання напруги АКБ:

  • Саморозряд. Машина довго стоїть, тобто АКБ не заряджається, але продовжує витрачати енергію сама на себе.
  • Зношення. АКБ довго працює (тривалість життя — просто віджила своє) та має інтенсивне навантаження (манера використання — їзда на короткі відстані не встигає заряджати АКБ).
  • Неправильна зарядка нового акумулятора (машина продовжує заряджати його як зношений старий).

Тож коли ми намагаємося запустити машину, АКБ повинна віддати мотору багато енергії і трохи просісти. Та що станеться, якщо АКБ уже має просідання від якогось з факторів вище? Тоді акумулятор спробує запустити машину, напруга просяде уже нижче допустимого рівня (9V) і машина може не запуститися. Та навіть якщо запуститься нижче позначки 9V, акумулятор рекомендовано замінити.

АКБ у електромобілях діє так само, як в машинах з ДВЗ. Єдина відмінність в тому, що акумулятор заряджається не від генератора, а від високовольтної батареї.

Навіщо перевірка АКБ перед зимою?

Як вже зрозуміло зі вступного абзацу статті, щоб не шукати прикурки в зайців серед поля.

Справа в тому, що через холод акумулятору потрібно більше навантажуватися, щоб тримати системи увімкненими і це додатково його виснажує. Додаємо до цього фактор саморозряду, а ще вік, якість, вашу манеру використання і отримаємо суцільну непевність.

Запаслися з літа ромашками, щоб щоранку гадати “Стартане — Не стартане”? Як ні, тоді просто запишіться на перевірку своєї АКБ і не гадайте:)

гадання на ромашці

Перевірка АКБ

Зверніться до перевіреного сертифікованого СТО, наприклад до нас, на Бош Авто Сервіс 112 Україна.

Для вашого спокою ми створили “Зимовий Чек-Лист”, за яким, окрім АКБ, перевіримо ще й рівень технічних рідин (антифризу та моторної оливи), похибки по свічках розжарювання (в дизельних ДВЗ), тест системи клімат-контролю, лампи, систему омивача, шини тощо.

Записуйтеся на сайті
або напряму в менеджера за телефонами

+38 067 224 42 48

Зимовий Чек-Лист, АКБ, перевірка акб